ملاحظات و محاکمات

ملاحظات و محاکمات

ملاحظات و محاکمات تلاشی است برای قضاوت کردن. قاضی یک مسلمان قرن 21 است که اصلی ترین مسأله اش انقلاب اسلامی است چون دغدغه ی دین دارد و در این وانفسا دست و پا می زند تا سره را از ناسره جدا کند. او نیز مانند دیگران ملاحظاتی دارد که طبق آن محاکمه می کند. شما هم محاکمات او را ابتدا ملاحظه کنید سپس محاکمه.
کانال ملاحظات و محاکمات در ایتا و سروش و تلگرام:
sm_javaheri@

آخرین نظرات

انسان ها دو دسته اند ...

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۱۹ ب.ظ

انسان ها به اندازه ی درکی که از انسانیت با تمام قابلیت هایش دارند نسبت به خود و آینده خود برنامه ریزی می کنند. بسیاری از انسان ها سقف فعلیت خود را بسیار پایین تر از آنچه مستعد آن هستند، ترسیم می کنند. عده ی دیگر که معمولا کمتر از گروه قبل هستند، به علل مختلف افق فوق العاده ای برای خود و سرنوشت خود ترسیم می کنند و در مرور زمان از عموم مردم فاصله می گیرند. 
جدی گرفتن زندگی به این معنا که انسان نسبت به اوقات و برنامه هایش حساس باشد از مشخصه های دسته ی دوم است و در مقابل دسته اول احساساتی و بی انگیزه هستند و سرگردانی و بی برنامگی را به عنوان یک واقعیت برای خود پذیرفته اند. فعلا کاری به علت بی انگیزه ای ندارم و آنچه اجمالا می توان بیان کرد این است که این حالات با تربیت دینی به معنای حقیقی تنافی دارد و نشان از آفت زدگی است.
دین به انسان انگیزه می دهد برای او افق ترسیم می کند و برنامه اش را هم بیان میکند و از همه مهمتر مربی برای انجام برنامه و رسیدن به افق مشخص می کند.
معمولا همه ی ملاک ها در یک مکتب بشری جمع نمی شود و این همان نقصی است که حتی صحیح ترین مکاتب فلسفی را دربرمی گیرد. تفاوت جهان بینی فلسفی با جهان بینی توحیدی در همین مسأله است. جهان بینی توحیدی تقدس آور است آرمان خیز است و انسان را از رکود و سرگردانی نجات می دهد، برای او مقصد مشخص می کند در حالی که چه بسیار از محققین فلسفه که انگیزه و آرمانی برای زندگی ندارند. 
نمی شود کسی دین دار باشد و زندگی را جدی نگیرد و به معیشت دنیوی خود اکتفا کند حتی اگر مقید به بعضی از احکام شریعت باشد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۹
سید مجتبی امین

نظرات  (۳)

۲۷ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۴۲ سید احمد برقعی

سنگهای بزرگ، گاهی برای من نشانه ی نزدن نبوده اند،

نشانه ی له شدن بوده اند

 

چشمم ترسیده از این سنگها

نمی دانم بیشتر از استعدادم بردارم که له شوم

یا کمتر بردارم و به موفقیتهای کوچک خودم برسم

پاسخ:
در این مواقع باید بر احوالات فرهاد تأمل کرد
سلام. در مقام تحقق می بینیم که یک فرد ویلچیر نشین مبتلا به ASL که شوربختانه در اثر اشتباه در فهم، به خدا باورمند نیست، می شود بزرگترین فیزیکدان دنیا.  و برخی دینداران چون اسب عصاری دور خود می چرخند. در مورد دومی می توان عدم التفات و تفطن و توجه به پیام دین را توجیه آورد، در مورد اولی چه تو جیهی داریم؟ مثلا این که بگویم او در فطرت خود خداباور است و این خداباوری در زندگی او تاثیر نهاده، هر چند به هزار بیان و قلم انکارش کند؟
پاسخ:
سلام
به نظرم اگر می خواهید از منظر دین، توجیهی داشته باشید باید صورت سوال را نیز از منظر دینی مطرح کنید.
از منظر دینی تنها معیار فضیلت ها توحید است و البته باور این مشکل است ولی حتی اگر فرد مد نظر ما بزرگترین فیزیکدان دنیا باشد فی نفسه اهمیتی ندارد «فی نفسه».

البته من نسبت به افراد و مصادیقی قضاوتی ندارم و پیرامون معیار کمال از منظر دین عرض کردم و الله اعلم.
بحث کمال و فضیلت نبود. بحث سرگردانی و خمودی و خمولی قهری غیر متدینین بود که مثال نقض آمد. یمشتی نمونه خروار و یکی از هزاران
پاسخ:
به نظر شما انسانی که می داند اگر شانس بیاورد و کشته نشود ۷۰ سالگی تبدیل به خاک خواهد شد و از بین می رود تا ابد و هیچ ضمانتی هم برای کارهایش و حقوقش ندارد و اساسا بهترین انسان هم که باشد جز اسمی از او باقی نخواهد ماند چگونه می تواند با اندیشه به این ها سر را با آرامش بر بالین گذارد؟
من نمی توانم قضاوتی کنم نسبت به اشخاص چون احوال آنها را نمی دانم ولی این را می دانم که آرامش دلیل می خواهد و عقل براحتی از آن دلیل نمی گذرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


ساخت کد موزیک آنلاین

ساخت کد موزیک آنلاین