ملاحظات و محاکمات

ملاحظات و محاکمات

ملاحظات و محاکمات تلاشی است برای قضاوت کردن. قاضی یک مسلمان قرن 21 است که اصلی ترین مسأله اش انقلاب اسلامی است چون دغدغه ی دین دارد و در این وانفسا دست و پا می زند تا سره را از ناسره جدا کند. او نیز مانند دیگران ملاحظاتی دارد که طبق آن محاکمه می کند. شما هم محاکمات او را ابتدا ملاحظه کنید سپس محاکمه.
کانال ملاحظات و محاکمات در ایتا و سروش و تلگرام:
sm_javaheri@

آخرین نظرات

کتاب شرح اسم را پس از یک هفته دیشب تمام کردم و نکات بسیار زیاد از آن آموختم. چون مطالبم پراکنده است در چند پست مختلف درباره ی آن ها می نویسم. 



ملاحظه ی اول پیرامون کتاب شرح اسم :

آنچه به عنوان یک اصل در تمام طول زندگی مقام معظم رهبری از این کتاب استنباط می شود این است که ایشان در هیچ شرایطی به دنبال رفتار اثباتی ثابت کردن توانایی های خود به دیگران- نبودند. ایشان حتی با فشار و اصرار زیاد بعضی از بزرگان مثل شهید مطهری و آیت الله هاشمی رفسنجانی به تهران می آیند و در فضای حوزوی نیز حتی حاضر به چاپ تقریرات خودشان از درس های خارجی که از 17 سالگی می رفتند، نکردند.

در مشهد شروع به نوشتن یک کتاب می کنند که در نیمه ی راه پس از مطالعه ی یکی از آثار سید قطب ترجیح می دهند آن را ترجمه کنند چرا که بقول خودشان «حرفهایی که می خواستم بزنم تقریبا در آن بود.»

ایشان نه در امر مبارزه بگونه ای عملکرد که نام خودش را بر سر زبان ها قرار دهد و نه در حوزه ی علمیه و اجتهاد و مرجعیت. حتی حاضر شد از قم به مشهد بازگردد و از بسیاری از فرصت ها دل بکند.

خلوص و تدبیر انتخاب را سخت می کند

یک مرز خیلی ظریفی وجود دارد بین خلوص در انجام وظیفه با تدبیر در نقش آفرینی موثر در مبارزات. شاید این فکر به ذهن خیلی ها بخورد که اگر ایشان می نشست و یک مدرسه ی علمیه راه می انداخت و درس خارج و رساله و ... . ممکن بود بجای آقای منتظری ایشان منتخب قائم مقام رهبری می شدند و اجماع بیشتری پس از رحلت امام بر ایشان می بود. ولی آیت الله خامنه ای فقط به تکلیف آن روزهای خود می اندیشید نه منصب و جایگاهی در کنار امام. حتی از نظر فیزیکی زمان کمی را پیش از انقلاب در کنار امام گذرانده بود. 

تشخیص این مرز بسیار سخت است. باید از خیلی چیزها گذشت.

نظرات  (۱)

بسیار جالب و زیبا بود..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


ساخت کد موزیک آنلاین

ساخت کد موزیک آنلاین